نکات مهم در خرید گرده گل


گرده گل یکی از جذاب ترین فراورده های زنبور عسل است. تنوع رنگ و خواص فوق العاده زیاد گرده گل باعث شده تا از آن به عنوان یک ماده محبوب در دنیا یاد شود. برخی معتقدند که بعد از عسل، گرده گل می تواند عمومی ترین فراورده زنبورعسل باشد که می تواند به مصرف همه افراد برسد. البته دیگر محصولات مثل بره موم و ژل رویال نیز این ویژگی را دارند امل بیشتر به آن ها به عنوان ماده ای درمانی نگاه می شود تا یک ماده ای که بتوان از آن در آشپزی و وعده های مختلف غذایی استفاده کرد.

شاید به همین علت عمومی تر بودن گرده گل است که خرید گرده گل با چالش ها و شایعات مختلف سر و کار دارد. برخی داستان سرایی های غیر واقعی در مورد خواص گرده گل باعث شده تا از این ماده به عنوان یک ماده خارق العاده یاد شود. در مقابل نیز عده ای دیگر هیچ خاصیتی برای این ماده قائل نیستند.
البته گرده گل واقعا یک ماده خاص و ویژه است که خواص بی نظیر یا لااقل کم نظیری دارد. با این حال نمی توانیم از آن خواص فرازمینی انتظار داشته باشیم. گرده گل اگر تنوع رنگ داشته باشد یا نداشته باشد، می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین تامین مواد مورد نیاز بدن انسان کمک کند.

در هنگام خرید گرده گل، باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما با یک ماده کمتر شناخته شده مواجه هستید. در نتیجه بهتر است فریب برخی اطلاعات غلط در مورد این ماده را نخورید و هوشمندانه خرید خود را انجام دهید.

تنوع گیاهی یا تنوع رنگ؛ کدام مهم است؟
اگر شما هم تجربه خرید گرده گل را داشته باشید، احتمالا به تنوع رنگ جذاب گرده گل توجه کرده اید. در مقابل بعضی از بسته بندی های گرده گل تنوع رنگ چندانی ندارند. بارها دیده ایم که در به ویژه پیج های اینستاگرامی در این زمینه نوشته اند که گر
با تنوع رنگی کم، خوب نیست! اما آیا این طور است؟

تنوع رنگ گرده گل از چه چیزی نشئت می گیرد؟ از تنوع گیاهی آن گرده ها. بسیاری از زنبورداران حتی ممکن است چندین نوع گرده متفاوت با رنگ های متفاوت را با هم مخلوط و روانه بازار کنند. طبیعتا هرچه تنوع گیاهی گرده بالاتر باشد، احتمال تنوع رنگی هم بالاتر است. اما ممکن است در بسیاری از دشت ها تنوع گیاهی بالا باشد؛ اما رنگ گرده ها شبیه به هم باشند. آیا می توانیم بگوییم این گرده ها که رنگ شبیه به هم دارند، خاصیت کمتری خواهند داشت؟ قطعا خیر!

تنوع گیاهی نیز از این لحاظ مهم است که شما می توانید با مصرف یک قاشق گرده گل، انواع گرده گیاهان مختلف را به درون بدن خود منتقل کرده و در نتیجه خواص متعددی را به خود منتقل کنید. با این حال، برخی محققان در پی بررسی خواص گرده گل تک گل هستند که همانند عسل تک گل برای خواص تخصصی آن کار کنند. این هم موضوعی مهم و جذاب است.خلاصه اینکه تنوع رنگ یا حتی تنوع گیاهی گرده گل نباید موضوعی باشد که در مورد خرید گرده گل برای شما اهمیت پیدا کند.

تازگی گرده گل را در نظر بگیرید
یکی از پارامترهایی که باید در هنگام خرید گرده گل مورد توجه قرار دهید، تازگی گرده است. گرده های مانده هم خاصیت کمتری دارند و هم ممکن است به دلیل عدم نگهداری صحیح، دچار کپک یا دیگر آلودگی ها شده باشند.بررسی گرده گل از نظر تازگی شاید یکی از مهمترین پارامترهای بررسی کیفیت عسل قبل از خرید آن است. اگر از برندهای معتبر عرضه کننده گرده گل خریداری می کنید، می توانید تاریخ تولید و انقضا را روی بسته بندی آن ببینید. اگر هم قصد خرید گرده گل از زنبوردار را دارید، بهتر است از او در مورد زمان برداشت و همینطور شرایط نگهداری گرده گل بپرسید.

قیمت گرده را مقایسه کنید
متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات دقیق توسط برخی از خریداران گرده گل، فروشندگانی هستند که با توصیف های غیرواقعی از محصول خود اقدام به گران فروشی گرده گل می کنند. تنوع رنگ، قرارگیری گرده برخی گل های خاص و... نیز شگردهایی است که این افراد برای بالا بردن قیمت از آن استفاده می کنند. مشاهده شده در برخی از پیج های اینستاگرامی با ادعاهای واهی، گرده گل به 10 برابر قیمت واقعی به فروش می رسد. البته ممکن است برخی گرده گل ها به دلیل برخی شرایط خاص، قیمت های بیشتری داشته باشند. منظور گران فروشی هایی است که به دلایل غیر علمی و غیر اخلاقی انجام می شود.
بهترین کار این است که قبل از خرید گرده گل اول اطلاعات خود را در مورد این ماده طبیعی افزایش دهید و سپس قیمت ها را مقایسه کنید. دلایل افرادی که قیمت بالاتری دارند را بشنوید و اگر منطقی و به صرفه بود از آن ها خرید کنید.

در انتخاب فروشنده گرده گل دقت کنید
شاید مهمترین نکته برای خرید هر فراورده طبیعی از میوه گرفته تا عسل طبیعی و گرده گل، انتخاب صحیح فروشنده است. برای گرده گل یا دیگر فراورده های زنبور عسل، این فروشنده می تواند زنبوردار باشد یا شرکت های معتبر عرضه کننده این ماده؛ در هر صورت باید شناخت داشته باشید.

اگر از کیفیت محصولات یک برند یا یک زنبوردار مطمئن هستید، بهتر است گرده گل را از همین فرد یا مجموعه خریداری کنید. این کار هم باعث کاهش زمان تحقیق و بررسی شما برای خرید می شود و هم این اطمینان را به شما می دهد که هم خواص گرده گل حفظ شده و هم قیمت آن مناسب است.

خرید اینترنتی گرده گل را امتحان کنید
اگر شما هم جزء افرادی هستید که بسیاری از خریدهای خود را اینترنتی انجام می دهید، پیشنهاد می کنیم از برندهای مطرح ایرانی عرضه کننده گرده گل در سایت ها و شبکه های اجتماعی گرده گل بخرید. خرید گرده گل به صورت اینترنتی به شما کمک می کند تا به گرده گل های بهتر و متنوع تری دسترسی داشته باشید. حتی می توانید گرده گل تک گل باکیفیت از مناطق مختلف ایران تهیه کنید که این فوق العاده عالی است. با این حال برای خرید اینترنتی گرده گل باید به نکات مختلفی توجه کنید. بررسی اصالت سایت، بررسی نظرات کاربران و... در این زمینه مهم است.